[:de]

big_218_pic_9783037681398
Braun Publishing
2013
Englisch
Hardcover mit Schutzumschlag
22,5 x 29,5 cm
232 Seiten
400 Abbildungen
ISBN 978-3-03768-139-8

Kategorien: Design, Produktdesign

The medium is the package – Die Verpackung macht das Produkt

Verpackungsdesign ist weit mehr als eine Hülle aus Glas, Holz oder Kunststoff – es ist das Gesicht des Produktes beim Verkauf. Wie die Fassade eines Gebäudes reflektiert die Verpackung das Verpackte, das eigentliche Produkt. Die Verpackung verleiht dem Produkt zusätzliche Attribute und soll den Kunden zum Kauf verführen. Neben den Klassikern des Massenkonsums werden zahlreiche innovative zeitgenössische Lösungen präsentiert, die früher oder später ebenso legendär werden könnten wie die skulpturale Form der Coca-Cola Flasche.

Kapitel:

  • Food
  • Beverages
  • Body Care
  • Special
  • Leisure
[:en]

big_218_pic_9783037681398
Braun Publishing
2013
English
Hardcover with dust jacket
22.5 x 29.5 cm
232 pages
400 illustrations
ISBN 978-3-03768-139-8

Categories: Design, Produktdesign

Product packaging is much more than just a kind of container made of glass, wood or plastic protecting its contents: it is also the face of the product. Like the façade of a building, the package gives an impression of what lies behind it. Packaging is a crucial means to induce a consumer to try a product. Along with the classics of the age of mass-consumption, this title presents many examples of innovative contemporary solutions that are on a par with some of the packaging legends like the sculptural shape of a Coca-Cola bottle.

Chapters:

  • Food
  • Beverages
  • Body Care
  • Special
  • Leisure
[:]
FacebookTwitterPinterestWhatsAppAmazon Wish ListPrintShare